Skip to content
Etusivu » Painopalvelut » Yksilöidyt (personoidut) painotuotteet

Personointi

Personointi - yksilöinti - vaihtuva tieto, nämä kaikki tarkoittavat painotyössä samaa asiaa, eli viestin erilaistamista vastaanottajasta saatavilla olevien tietojen pohjalta. Teksti tai kuva voidaan räätälöidä yksittäisen vastaanottajan mukaan, jolloin asiakasta voidaan lähestyä hyvin henkilökohtaisella viestillä massamarkkinoinnin.

Sisältöpersonointi

Personoidussa markkinointiviestissä käytetään tyypillisesti asiakkaan nimeä, mutta vastaanottajan nimipersonointi on vain pieni osa personoinnin mahdollisuuksista. Yksi kampanjapostitus voi sisältää kirjeitä, joiden tekstisisältö vaihtuu kohderyhmäsegmenttien mukaan. Tällöin esimerkiksi eri ikäiset vastaanottajat voivat saada erilaisen markkinointiviestin.

painotuotteet-sisältöpersonointi-ratkaisu1painotuotteet-sisältöpersonointi-ratkaisu2

Kuvapersonointi

Jos vastaanottajasta tiedetään vaikkapa hänen lemmikkikoiransa rotu ja väri, markkinointikirjeessä on kuva juuri kyseisestä koirarodusta ja väristä.

Tekstikuvapersonointi

Kuvia voidaan yksilöidä myös kuvamanipulaatiotekstillä: lumihankeen tallottu polku tai kukan terälehdet muodostavat vastaanottajan nimen. Tekstimanipuloidulla kuvilla varustettuja printtejä on mahdollista tuottaa sarjatuotantona juuri tarvittava määrä - olipa kyse sadoista tai tuhansista.

painotuotteet-tekstikuvapersonointi-ratkaisu1painotuotteet-tekstikuvapersonointi-ratkaisu2

QR- ja viivakoodi

Printti voi sisältää myös yksillöllisen koodin, joka ohjaa asiakkaan esim. kampanjasivustolle tai koodin avulla kerätään tietoa tietojärjestelmiin.
painotuotteet-qr-ja-viivakoodit