Suunnittelut

Sisältösuunnitelmat

Popa tuottaa sisältösuunnitelmat puolestasi

 Sisältösuunnitelma määrittää, miten erilaisia sisältöjä, kuten kuvia, tekstejä, videoita, infograafeja, käytetään asiakkaan ostopolun eri vaiheissa erilaisissa jakelun kanavissa. Ilman hyvää sisältösuunnitelmaa sisällöistä usein muodostuu tarkoituksettomia ja hajanaisia julkaisuja, joiden ydinviesti ja perimmäinen tarkoitus on epäselvä. Sisältösuunnitelma helpottaa ja tavoitteellistaa organisaatiosi medioiden jakelua. 

Popalla sisältösuunnitelman luominen etenee näin:

Kohderyhmän ja tavoitteiden määrittely

Ihan ensimmäisenä pohdimme sitä, kenelle sisältö suunnataan, ja mikä on sisältöjen jakelun tarkoitus ja tavoite.  Kohderyhmän määrittely on tärkeä vaihe sisältöstrategian luomisessa. Kohderyhmä täytyy olla tiedossa, jotta voidaan pohtia millainen sisältö asiakasta todella kiinnostaa. On turha luoda sisältöä piittaamatta siitä, mikä on asiakkaan tarve. Määrittelemme tutkimuksen avulla kohderyhmän tai kohderyhmät, jolle sisällöt luodaan.

Ostoprosessin hahmottaminen

Hahmottelemme asiakkaan ostopolun, jotta sisältö voidaan optimoida eri kanaviin asiakkaan ollessa ostoprosessinsa eri vaiheissa. Kun asiakkaan ostopolku on tiedossa, voidaan hahmottaa, mitä kanavia henkilö käyttää ostoprosessissaan. Ostopolku on erittäin hyvä apuväline muihinkin markkinointitoimiin.

Käytettävät kanavat ostoprosessien eri vaiheissa

Ostopolun avulla valitsemme organisaatiollesi sopivan tai sopivat jakelukanavat, joissa sisältöjä julkaistaan asiakkaan ostoprosessin eri vaiheissa. Oikeiden sisältöjen jakaminen oikeissa kanavissa takaa sen, että ne eivät jää asiakkaaltasi huomaamatta.

Sisältöjen ja niiden jakelun suunnittelu

Määrittelemme sisältöjen teemat, ja niiden jakelun. Mitä, missä, milloin-kysymyspatteristo toimii tässä merkittävässä roolissa. Luomme  sisältöjen vuosikellon ja sisältöjen julkaisusuunnitelman. 

Meiltä saat myös sisällöntuotannon palvelut kätevästi joko projektiluontoisesti tai jatkuvana palveluna.

Heräsikö mielenkiinto tai kysymyksiä? Ota meihin yhteyttä!

Referenssejä

Tutustu asiakkaidemme palautteisiin palveluistamme! 

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö on ollut aina sujuvaa. Iso syy pitkään jatkuneeseen asiakkuuteemme on nimenomaan Popalta saamamme asiakaspalvelu. Palvelun laatu säilyy, vaikka tarpeemme ja niiden täyttämisnopeus tulevat välillä yllätyksenä meille itsellemmekin. Palvelunopeus on Popan ehdoton vahvuus myös sisällöntuotannon palveluissa.”

Ilari Hintikka, markkinointi

Freebo Oy

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö Popan kanssa erityisen toimivaa. Popan palveluasenne on huippuluokkaa ja asiat hoidetaan ”kaikki onnistuu”-periaatteella. Popan palveluissa korostuvat joustavuus ja asiakaslähtöisyys.  Popan vahvuus verkkosivu- ja digitaalisissa palveluissa on ehdottomasti asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen ja sitä kautta oikean ratkaisun esittäminen asiakkaalle.”

Ville Hyry, kehityspäällikkö

Lämpölux

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö Popan kanssa on sujunut jouhevasti. Tilaukset onnistuvat helposti ja yhteyden ottaminen on helppoa. Tarvittaessa kiireellisemmätkin hommat on aina saatu hoidettua. Popan painotuotteet on aina huippulaatuisia ja sellaisia kun on luvattu. Yksilöllinen, joustava ja miellyttävä palveluasenne on syy, miksi Akvatekilla luotetaan Popan palveluihin jatkossakin!”

Joonatan Koskelo, taloushallinto

Akvatek Oy

Pyydä meiltä tarjous

Vastaamme pyyntöösi mahdollisimman pian