Suunnittelut

Ylivoimatekijäanalyysi

Haluaisitko tietää, mitkä ovat yrityksessäsi juuri ne tekijät, jotka saavat asiakkaasi palaamaan tuotteidesi tai palveluidesi luokse?

Oman yrityksen ylivoimatekijän tietämisestä on runsaasti hyötyä markkinoinnin, brändäämisen ja yrityksen muiden toimien kannalta. Me Popalla voimme suorittaa yrityksellesi ylivoimatekijäanalyysin, jonka avulla selvitetään yrityksesi toiminnan todelliset vahvuudet asiakaskyselyn perusteella.

Popan ylivoimatekijäanalyysi toimii näin:

Asiakasrekisteri ja sen jalostaminen

Hyödynnämme jo olemassa olevaa asiakasrekisteriä. Suuntaamme rehellisen kyselyn asiakkaillesi. Asiakasrekisterin tietojen ajantasaistaminen, laajentaminen ja sitä kautta asiakkaiden ylläpidon helpottaminen onnistuu kyselyn sivutuotteena.

Vastausprosentin maksimointi

Jotta asiakkaasi saadaan vastaamaan maksimaalisella vastausprosentilla kyselyyn, on hyvä asettaa asiakkaille ”porkkana” niin, että asiakas kokee hyötyvänsä kyselyyn vastaamisesta. Voit esimerkiksi arpoa kyselyihin vastanneiden kesken yllätyspalkinnon tai muuta vastaavaa. Kyselyyn vastaamisesta tehdään nopeaa ja vaivatonta Popalla. Me myös personoimme kyselyn, jotta vaikutelma siitä olisi henkilökohtaisempi.

Jälkihoito

Kiitämme asiakkaita kyselyyn vastaamisesta ja vaivasta, jonka hän on nähnyt vastatessaan kyselyyn. Helpoiten se onnistuu automaattisella kiitosviestillä, mutta mikäli haluatte, voimme myös lähettää asiakkaille kiitoslahjan vastaamisesta. Myös kyselyn tulosten julkistaminen kyselyyn osallistuneille on tärkeää. Kerromme heille erillisellä viestillä kyselyn tuloksen ja piristämme tulostaulua muutamalla asiakaskommentilla.

Ylivoimatekijäanalyysin hyöty yrityksellesi

Kun toteutat kyselyn Popan kanssa, saat käyttöösi ajantasaisen tulostaulun. Näet reaaliajassa vastaajien määrän, annetun palautteen ja muistutusviestien avausmäärät.

Toteutamme sinulle myös vastausanalyysin, joka on sitten helppo muokata aikaisemmin mainittuun asiakkaille suunnattuun palautteeseen sopivaksi. Popa tekee sen puolestasi. Analyysin pohjalta voimme yhdessä pohtia markkinoinnin kärkiviestin tehokkuutta, käytettävän kanavan valintaa ja tehostaa siten markkinointisi osuvuutta. Pidämme siis palautepalaverin, jossa yhdessä pureudumme vastausten antiin. Voi olla, että ylivoimatekijäsi on jotain ihan muuta kuin mitä olet sen ajatellut olevan.

Markkinoinnin vanha totuushan on, että 50 % markkinointipanostuksista osuu asiakaskuntaan. Kunpa vain tietäisi, kumpi puoliskoista osui ja kumpi meni harakoille. Kun tietää oman ylivoimatekijän ja asiakkaidesi mielestä halutuimman markkinointikanavan, on mahdollisuus tuon osumapuolen prosenttiosuuden huikeaan kasvattamiseen.

Haluaisitko selvittää ylivoimatekijäsi ja hyödyntää sitä yrityksesi tulevaisuuden rakentamisessa? Ota meihin yhteyttä, niin tehdään siitä mahdollista!

Referenssejä

Tutustu asiakkaidemme palautteisiin palveluistamme! 

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

“Nyt-mulle-heti-tänne-kaikki! Eikä aikaakaan, kun minulla on täällä heti kaikki. Popa on loistava työkaveri ja kaikki työt sujuvat mutkitta ja sujuvasti, vaikka aikataulut ovat joskus turhankin tiukkoja. Aika ajoin tarvitsen apua myös materiaalien valinnassa, rakenteen suunnittelussa tai ihan vain siinä miten kannattaa erikoisvärimääritykset tehdä. Popa on pop.”

Teija Röppänen

Hankimainos

Kuva © Ida Stenros

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö on ollut aina sujuvaa. Iso syy pitkään jatkuneeseen asiakkuuteemme on nimenomaan Popalta saamamme asiakaspalvelu. Palvelun laatu säilyy, vaikka tarpeemme ja niiden täyttämisnopeus tulevat välillä yllätyksenä meille itsellemmekin. Palvelunopeus on Popan ehdoton vahvuus myös sisällöntuotannon palveluissa.”

Ilari Hintikka

Ilari Hintikka, markkinointi

Freebo Oy

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö Popan kanssa erityisen toimivaa. Popan palveluasenne on huippuluokkaa ja asiat hoidetaan ”kaikki onnistuu”-periaatteella. Popan palveluissa korostuvat joustavuus ja asiakaslähtöisyys.  Popan vahvuus verkkosivu- ja digitaalisissa palveluissa on ehdottomasti asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen ja sitä kautta oikean ratkaisun esittäminen asiakkaalle.”

Ville Hyry

Ville Hyry, kehityspäällikkö

Lämpölux

Pyydä meiltä tarjous

Vastaamme pyyntöösi mahdollisimman pian