Tuotannot

Somemainonta

Haluaisitko enemmän näkyvyyttä brändillesi sosiaalisen median kanavissa? 

Klikkimainonta, eli PPC (Pay-Per-Click) on mainontaa, jossa maksetaan vain klikatuista mainoksista. Klikkimainonta on siis tapa ostaa kävijöitä verkkosivuillesi. Klikkimainonta on kustannustehokas keino saada näkyvyyttä kampanjoillesi.

Mainonta somessa

Somemainonnan absoluuttinen ylivoimatekijä on mainonnan erittäin tarkka kohdentaminen juuri haluamillesi kohderyhmille. Esimerkiksi Facebook omistaa maailman laajimman ja yksityiskohtaisimman kuluttajatietokannan, jonka avulla mainokset saadaan kohdennettua huolellisesti tavoitteesi mukaisille kohderyhmille.

Tässä listattuna muutamia somemainonnan hyötyjä:                      

  1. Kuten hakukonemainonnassa, maksat vain klikkauksista. Mainostaminen somessa siis maksaa vain juuri sen verran kuin sinä haluat.
  1. Yleisösi on jo Facebookissa, sillä jo kolme miljoonaa suomalaista käyttää sitä. Keskimäärin suomalaiset viettävät aikaa Facebookissa 58 minuuttia päivässä.
  2. Somekanavat tarjoavat myös mahdollisuuden uudelleenmarkkinointiin. Voit siis kohdentaa markkinointikampanjasi niille kuluttajille, jotka ovat aiemmin vierailleet verkkosivuillasi tai antaneet sinulle sähköpostiosoitteesi.

Somemainonnnan kanavat

Klikkimainontaa on mahdollista  suorittaa myös LinkedInissä ja Twitterissä. Klikkimainonta toimii samalla periaattella myös näissä kanavissa, eli et siis maksa mainoksesi näyttämisestä vaan klikkauksista. Eikö olekin kätevää? 

Mainonta Twitterissä hoituu samalla periaattella kuin muissakin somekanavissa – maksat vain klikkauksista ja kohdentamisen mahdollisuudet ovat laajat. 

LinkedInille tyypillistä on, että mainonta on huomattavasti tyyriimpää kuin muissa kanavissa. Mainonta LinkedInissä kuitenkin kannattaa, sillä kohdentamismahdollisuudet mm. tittelin tai toimialan mukaisesti ovat loistavat. LinkedIn tarjoaa useita erilaisia mainosmuotoja ja kampanjoiden tavoitteita sekä oman taginsa, jonka avulla voidaan uudelleenmarkkinoida yleisöille. 

Perinteiset, käyttäjän syötteeseen ujutettavat kuva- ja videomainokset ovat mahdollisia Snapchatin avulla. Kohdentaminen tapahtuu demografisilla tekijöillä.  Myös erikoisempi tapa mainostaa on mahdollista – yritykset voivat luoda oman filtterinsä jota käyttäjät voivat itse käyttää kavereilleen viestitellessä. 

Pinterest tarjoaa mahdollisuuden maksettuun mainontaan samaan tapaan kuin muutkin somealustat – maksat vain klikkauksista. Mainosmuotojakin on lukuisia kuvamainoksista karuselleihin ja videomainoksiin. 

Tällä hetkellä TikTokissa on käytettävissä 3 erilaista mainosmuotoa – InFeed, BrandTakeover, ja TopView. Koska TikTok on videoiden jakamiseen keskittynyt alusta, myös mainokset ovat videomuodossa. Tosin BrandTakeover-muodossa on mahdollista myös käyttää kuvaa, joka näkyy käyttäjälle 3 sekuntia. 

Facebook tarjoaa ensiluokkaiset mainonnan kohdentamisen työkalut – Mainontaa voidaan kohdentaa demografisten tekijöiden lisäksi perustuen kiinnostuksen kohteisiin ja aiempaan vuorovaikutukseen yrityksesi kanssa, ns. uudelleenmarkkinointina. Facebookin mainontamahdollisuudet ovat todella laajat – kannattaa rohkeasti kokeilla erilaisia tapoja mainostaa. 

Maksettu mainonta Instagramissa hoituu Facebookin kautta – Facebook Business Managerilla voidaan siis sijoittaa mainoksia eriaikaisesti tai samanaikaisesti molempiin kanaviin. Kohdentaminen toimii samalla tavalla kuin Facebookissakin – erittäin hyvin. 

Heräsikö mielenkiinto? Ota meihin yhteyttä alla olevalla lomakkeella! 

Referenssejä

Tutustu asiakkaidemme palautteisiin palveluistamme! 

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö Popan kanssa erityisen toimivaa. Popan palveluasenne on huippuluokkaa ja asiat hoidetaan ”kaikki onnistuu”-periaatteella. Popan palveluissa korostuvat joustavuus ja asiakaslähtöisyys.  Popan vahvuus verkkosivu- ja digitaalisissa palveluissa on ehdottomasti asiakkaan liiketoiminnan ymmärtäminen ja sitä kautta oikean ratkaisun esittäminen asiakkaalle.”

Ville Hyry, kehityspäällikkö

Lämpölux

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö on ollut aina sujuvaa. Iso syy pitkään jatkuneeseen asiakkuuteemme on nimenomaan Popalta saamamme asiakaspalvelu. Palvelun laatu säilyy, vaikka tarpeemme ja niiden täyttämisnopeus tulevat välillä yllätyksenä meille itsellemmekin. Palvelunopeus on Popan ehdoton vahvuus myös sisällöntuotannon palveluissa.”

Ilari Hintikka, markkinointi

Freebo Oy

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

”Yhteistyö Popan kanssa on sujunut jouhevasti. Tilaukset onnistuvat helposti ja yhteyden ottaminen on helppoa. Tarvittaessa kiireellisemmätkin hommat on aina saatu hoidettua. Popan painotuotteet on aina huippulaatuisia ja sellaisia kun on luvattu. Yksilöllinen, joustava ja miellyttävä palveluasenne on syy, miksi Akvatekilla luotetaan Popan palveluihin jatkossakin!”

Joonatan Koskelo, taloushallinto

Akvatek Oy

Pyydä tarjous

Vastaamme pyyntöösi mahdollisimman pian!