Etusivu » Blog » Ehdokas, vie vaalikampanjasi verkkoon

Ehdokas, vie vaalikampanjasi verkkoon

Vaalikampanjointi ei ole enää entisellään. Ehdokkaan näkyvyysmahdollisuudet vaaleja edeltävässä viestinnässä ovat lisääntyneet valtavasti digitalisaation myötä. Ehdokas, joka osaa tehokkaasti soveltaa nykyaikaisia markkinointiviestinnän tapoja, saa laajempaa näkyvyyttä ja parempia tuloksia. Lue artikkelistamme myös Tapani Töllin ehdokastarina edeltävistä eduskuntavaaleista – kuinka Tölli saatiin pysymään Arkadianmäellä. vaalikampanjasi

Herätys, ehdokas! Joko vaalikampanjasi suunnittelu on niin hyvällä tolalla, että juuri sinun viestisi tulee varmasti nähdyksi ja kuulluksi?

Suunnitelmasi sisältänee ainakin perinteiset vaalikampanjoinnin keinot: tienvarsimainokset, lehtimainokset ja julkiset puhetilaisuudet rekvisiittoineen (roll-upit, beachflagit, banderollit), joissa jaetaan sinusta ja näkemyksistäsi kertovia painotuotteita (käyntikortit, käsiesitteet, flyerit jne). Kenties suunnitelmaan sisältyy myös suorakirje kotitalouksiin.

Hienoa! Sitten onkin oiva hetki katselmoida oma suunnitelma ja pohtia, miten käytettävissä oleva markkinointibudjetti tulisi kaikkein tehokkaimmin hyödynnettyä. Kattaako kampanjasuunnitelma perusmateriaalien ja tilaisuuksien lisäksi myös sähköisen markkinoinnin?

Vaalikampanjointiin voimaa verkosta

Digimarkkinoinnin mahdollisuudet ehdokkaalle ovat valtaisat. Sen lisäksi, että mainostaminen on verkossa monin verroin huokeampaa kuin esim. sanomalehdissä, digimainonnan kohdentaminen toivotulle kohderyhmälle on huomattavasti tarkempaa. Sähköpostimarkkinointi laadukkaalle, vapaaehtoiselle listalle on erittäin voimakas vaikuttamisen väline.

Samalla budjetilla on siis mahdollista saavuttaa enemmän tuloksia verkossa: enemmän näkyvyyttä > enemmän ääniä!

Ovatko nämä digimarkkinoinnin keinot jo saaneet oman roolinsa markkinointisuunitelmassasi:

  • Oma kotipesä = ehdokkaan kotisivu – jonne markkinointi ohjataan
  • Omat sisällöt tai blogiartikkelit – jotta ehdokkaan näkemykset tulisivat tiettäviksi
  • Sisältöjen hakukoneoptimointi – jotta oma sanoma löytyisi luonnollisesti esim. Google-hauissa
  • Liidien keräys – jotta aidosti kiinnostuneet saadaan kiinni jatkoviestintää varten
  • Some-markkinointi – jotta verkostojen voima saadaan viestimään ehdokkaan sanomaa
  • Digimainonta – jotta viesti saadaan leviämään laajalle ja pysytään jo kiinnostuneiden mielessä
  • Sähköpostimarkkinointi – jotta tukiryhmä ja potentiaaliset äänestäjät saisivat jatkuvasti kiinnostavaa viestintää ehdokkaalta
  • GDPR – jotta kampanjasi täyttäisi tuoreen lakimuutoksen mukanaan tuomat tietosuojavaatimukset

MITEN KANSANEDUSTAJA PIDETTIIN NELJÄTTÄ KAUTTA ARKADIANMÄELLÄ

Tapani Tölli on neljännen kauden kansanedustaja. Vaalikampanjansa eduskuntavaaleissa 2015 Tölli rakensi yhteistyössä Popan markkinointitiimin kanssa.

Töllin markkinointiviestintä suunniteltiin ja toteutettiin Popan mitattava markkinointi -konseptin mukaisesti. Konsepti toimi tehokkaasti ja sillä tehtiin tulosta: sen avulla saatiin “Tölli mäelle” neljänneksi kaudeksi.

Tapani Tölli itse kertoo vaalikampanjastaan seuraavasti:

Popan minulle suunnittelema ja toteuttama vaalikampanja eduskuntavaaleissa 2015 oli minun näköiseni – Popan tiimi näki paljon vaivaa ymmärtääkseen minua ja ydinviestiäni. Se oli onnistumisen kannalta erittäin tärkeä tekijä. Popan tietokantapohjainen mitattavan markkinoinnin konsepti sisälsi runsaasti erilaisia elementtejä ja kampanjan tuloksia oli mahdollista seurata koko ajan reaaliaikaisesti omista tulostauluista. Olen tyytyväinen yhteistyöhön Popan kanssa ja voin suositella sitä. Sain erinomaista palvelua ja kampanja onnistui hyvin.

Tapani Tölli, kansanedustaja


Haluatko sinäkin tehdä tehokkaan vaalikampanjan?

Meiltä Popasta saat kaikki onnistuneen vaalikampanjasi osaset: suunnittelun, ilmeen, painotuotteet, tapahtumarekvisiitan sekä tietenkin digimarkkinoinnin alusta loppuun.

Ota yhteys, me autamme!

Ota yhteyttä

Uusin artikkeli

Lisää artikkeleita

Tilaa uutiskirjeemme

Emme tuki sähköpostiasi spämmillä

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

Käytämme evästeitä parantaaksemme sivun käyttökokemusta. Hyväksyt evästeiden käytön jatkamalla sivun selaamista. Evästekäytäntömme