Etusivu » Blog » Ota asiakassuhdemarkkinointi haltuun nyt ja nosta asiakkuuksiesi arvoa!

Ota asiakassuhdemarkkinointi haltuun nyt ja nosta asiakkuuksiesi arvoa!


Asiakassuhdemarkkinointi ja sen ajankohtaisuus sekä tarpeellisuus on noussut erityisesti poikkeusaikana esille. Yrittäjät ja yritykset arvostavat enenevissä määrin palvelun helppoutta sekä jouhevuutta. Mitä on asiakassuhdemarkkinointi? Miksi me Popalla hoidamme asiat edelleen yhden luukun-taktiikalla, vaikka varmasti nopeampiakin tapoja olisi olemassa?

Asiakkassuhdemarkkinointi on muutakin kuin kiitoskortti jouluna

Asiakassuhdemarkkinointi on markkinointia ja viestintää, joka kohdistetaan jo olemassa oleville asiakkaille. Se on sen molemmille osapuolille antoisaa. Sitä tekevälle yritykselle on jo kertynyt dataa ja tietoa asiakkaista, joten kohdentaminen on helppoa. Asiakas taas saa hänelle kohdennettuja etuja ja tarjouksia/markkinointiviestintää, joten kaikki voittavat. Asiakassuhdemarkkinoinnissa etuna on myös se, että sitä tekevä yritys pysyy relevanttina asiakkaan mielessä ja täten vahvistaa positiivista kuvaa itsestään ja madaltaa kynnystä saada WOM-markkinointia asiakkaltaan.

Meille Popalla asiakassuhdemarkkinointi pitää sisällään kaikkea sitä, mistä ihmiselle jää muistijälki jo asioinnin aikana siihen, kun olemme uudelleen yhteydessä asiakkaisiimme esimerkiksi tarjousten tai Popaganda-asiakaslehtemme avulla. Hyvän asiakassuhdemarkkinoinnin tavoitteena on se, että nykyisiä asiakkuussuhteita vahvistetaan, sekä asiakkuuksien arvoa kasvatetaan.

Uusi asiakas on aina kallis, eikö vain?

Monet yritykset vieläkin rakentavat asiakasmarkkinointi-käsityksensä sen ympärille, että uuden asiakkaan hankinta maksaa viisi kertaa enemmän kuin vanhan tyytyväisenä pito. Kyseinen nyrkkisääntö on jo hiukan vanhentunut, eikä päde nykyään juurikaan kuin massatuotantotuotteisiin ja liiketoimintamalleihin, jotka keskittyvät voimakkaaseen myyntitaktiikkaan. Todellisuudessa menestyneen yrityksen tulee löytää kultainen keskitie uusien asiakkuuksien luomisen sekä olemassa olevien  ylläpitoon.

Kertooko kristallipallosi tulevan asiakassuhteen elinikäisen arvon?

Ikävä kyllä yleensä tilanne ei ole sellainen, jossa kristallipallosta voi tarkistaa, onko tähän asiakassuhteeseen panostaminen taloudellisesti järkevää. Yhteyspäällikkömme Jyrkin näkemys asiaan kuitenkin on, että: ”Pientäkään asiakasta ei saa aliarvioida, vaan panostaa siihen siten kuin siitä tulisi jonain päivänä jotain maailmaa suurempaa.”

Tällä mentaliteetilla Popalla onkin toimittu jo kauan, sillä tälläkin hetkellä meillä on asiakkuuksia, jotka alkoivat sadoista euroista ja nykyään vuosilaskutus on kymmeniä tuhansia euroja – jokainen asiakkuus on meille arvokas.

Toimialasta ja kohderyhmästä riippumatta (uusien asiakkuuksien hankinta vai asiakassuhteen hoito) tulee budjettia pohtiessa ottaa huomioon asiakassuhteen elinikäinen arvo ( Eng. Customer lifetime value, CLV). Kyseinen luku on jokaiselle yritykselle eri ja se voi joskus vaatia riskinottoakin, esimerkiksi panostamalla asiakkuuteen, jonka arvo on nyt pieni, mutta voi nousta suureksi tulevaisuudessa.

Miksi me Popalla edelleen luotamme yhden luukun taktiikkaan?

Osana asiakassuhdemarkkinointiamme on se, että asiakas kokee asioimisen kanssamme niin helpoksi ja jouhevaksi, että ei halua muualta enää palveluitaan ottaa. Kun visioimme asiakaspolkuamme ja pohdimme, miten haluaisimme meidän asiakaspolkumme kulkevan, olimme yhtä mieltä siitä, että yhden luukun-taktiikka on se, mihin uskomme. Lyhykäisyydessään tämä tarkoittaa sitä, että voit hoitaa tilauksesi painotuotteista ylivoimatekijäanalyyseihin tai muihin markkinoinnin tuotantoihin aina yhden ihmisen kautta. Samoin myös muutokset ja palautteet hoituu siten. Näkemyksemme on se, että ei ole asiakkaamme tehtävä kuljettaa tietoa talomme sisällä osastojen/osaajien välillä.

Olipa tarpeesi mikä tahansa markkinointiin liittyvä, ota yhteyttä meihin! Meiltä saat asiantuntevaa apua nopeasti.

Uusin artikkeli

Lisää artikkeleita

Tilaa uutiskirjeemme

Emme tuki sähköpostiasi spämmillä

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

Käytämme evästeitä parantaaksemme sivun käyttökokemusta. Hyväksyt evästeiden käytön jatkamalla sivun selaamista. Evästekäytäntömme