Etusivu » Blog » Toimipaikkamainonta tutuksi

Toimipaikkamainonta tutuksi


Toimipaikkamainonta ja sitä myötä julkisivu toimii yrityksen ulkoisena käyntikorttina – mikäli liiketilasi on luokseen kutsuvan näköinen, helpottaa se asiakkaan päätöstä tulla tutustumaan yritykseesi. Olemme aiemmin täällä käsitelleet hakukonenäkyvyyden tärkeyttä, mutta yhtä lailla tärkeää on myös kivijalkaliikkeen esteettinen puoleensavetävyys ja ammattimaisen sekä huolitellun näköinen julkisivu yrityksestä. 

Mitä on toimipaikkamainonta? 

Toimipaikkamainontaan voidaan lukea kaikki yrityksen liiketilojen sisällä oleva ja ulospäin ulospäin näkyvä mainonta. Mainontaa, joka näkyy ulospäin ovat esimerkiksi liiketilojen rakennukseen, piha-alueelle sekä toimitilojen lähistölle sijoitetut mainokset taikka muita yrityksen olemassa olosta viestivät visuaaliset asiat kuten logot tai kyltit.

Ulkoisen mainonnan tarkoituksena on antaa ostosignaaleja liikkeen ohikulkeville potentiaalisille asiakkaille. Riippuen toimialasta sekä asiakaskunnasta, ratkaisuna voi olla esimerkiksi esteettisen näyteikkunan asetteleminen tai ulkoasun uudistus ikkunat teippaamalla ja kyltit uusimalla.  

Mihin toimipaikkamainontaa tarvitaan? 

Toimialamainonnan pohjimmaisena tarkoituksen on tuoda kaikki oleellinen tieto yrityksestäsi esille ohitse kulkevalle potentiaaliselle asiakkaalle. Mikäli kyseessä ei ole niche-asiakasryhmää palveleva erikoisliike, on mahdollista, että asiakkaasi eivät vain ole tavoittanut yritystäsi WOM-markkinoinnin tai digitaalisen markkinoinnin avulla. Tällöin on tärkeää, että yrityksesi julkisivusta käy ilmi se, mitä yrityksesi tekee ja miten se on auki.

Julkisivua suunnitellessa on tärkeää pohtia, millaisia tunteita haluat ohikulkijoissa herättää ja millaisiin ostosignaaleihin kohderyhmät yleensä reagoivat. 

Toimipaikkamainonnan keinot:

Toimipaikan ulkopuolella olevaa mainontaa ovat: ikkunateippaukset, info- ja mainosnäytöt, kyltit ja opasteet, näyteikkunat ja esillepanot, jne. Näistä toimipaikan ulkopuolella tapahtuvista mainonnan muodoista Popa toteuttaa esimerkiksi info- ja mainosnäytöt alusta loppuun avaimet käteen-periaatteella.

Popa-TV on Popan itse rakentama konsepti, jossa asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan rakennetaan jämäkkä ja visuaalisesti toimiva kokonaisuus, jolla on yksinkertainen ja helppo viestiä asiakkaille. Me huolehdimme näytön sisällön, päivitykset sekä ylläpidon. Et enää joudu kertomaan kaikille asiakkaille samoista asioista toistuvasti, vaan Popa TV hoitaa tehtävän puolestasi. Näytöllä tehostat viestiä ja ketteröität mainontaasi huomattavasti. Liiketilasi ulkoikkunaan sijoitettu Popa TV toimii kätevänä sisäänheittäjänä kadulla kulkevalle asiakkaalle.

Infonäyttöön sijoitetulla houkuttelevalla tarjouksella tai videolla saat enemmän huomiota yrityksellesi ja liikennettä liiketilaasi.

Uusin artikkeli

Lisää artikkeleita

Tilaa uutiskirjeemme

Emme tuki sähköpostiasi spämmillä

popa-kaikki-markkinoinnin-palvelut

Käytämme evästeitä parantaaksemme sivun käyttökokemusta. Hyväksyt evästeiden käytön jatkamalla sivun selaamista. Evästekäytäntömme